Het profiel van onze Executive MBA-studenten

Het ondernemerschapsvuur staat centraal

Onze MBA-studenten hebben een heel diverse achtergrond en leeftijd. Wat ze echter gemeen hebben, is hun gedrevenheid, hun enthousiasme en het ondernemerschapsvuur.

"De Executive MBA-opleiding van FBS was voor mij het perfecte recept om het ‘glazen plafond’ naar een eigen volwaardige innovatieve onderneming te doorbreken. Het volledige lessenpakket was stevig gemarineerd in entrepreneurship. Dankzij de relatief kleine groep waren de sessies bijzonder interactief en staken we bovendien heel wat op van medestudenten. Sterk aanbevolen voor elke ondernemer-in-spe bij wie het kriebelt en die optimaal wil leren krabben!"

Koert Van Espen, Managing Partner bij Apogado

Is deze MBA iets voor jou?

Als je op een of meer van deze vragen positief antwoordt, dan is de MBA van Flanders Business School echt iets voor jou!

■ Ben je geboeid door innovaties en/of verandering?

■ Verken je graag nieuwe wegen om bestaande bedrijfsprocessen verder te verbeteren?

■ Zie je snel nieuwe mogelijkheden en/of kansen die onderbenut blijven?

■ Loop je voor op anderen als het erom gaat nieuwe behoeften en oplossingen op te sporen?

■ Neem je graag het initiatief voor de uitbouw van een nieuw project?

Van idee tot business model

Wie onze MBA volgt, heeft vaak één of meerdere ideeën die hij of zij concreet wil uitwerken in een business model. Sommige van onze studenten staan dan ook echt op het punt om een eigen onderneming op te starten. Anderen komen uit kleine en middelgrote bedrijven die een groeisprong nastreven, nog anderen uit middelgrote en grote familiebedrijven waar opvolgers of ondernemers het bedrijf in de komende jaren naar een andere dimensie moeten leiden, of uit grote ondernemingen die hun veelbelovende talenten stimuleren om te leren hoe zij nieuwe, rendabele projecten kunnen opstarten binnen hun bedrijf.

Niet iedereen heeft dus al een concreet plan bij de aanvang van ons MBA-traject. Dat hoeft ook niet. Indien je met meerdere ideeën in je hoofd speelt, word je stap voor stap begeleid in de richting van één daarvan. En heb je nog helemaal géén idee? Geen nood! Doorheen het eerste jaar word je stap-voor-stap begeleid naar een ondernemerschapsidee dat echt bij jou past.