Inspiratiereis Milaan (IT) : Design Driven Innovation

14-05-2017
17-05-2017

Voor de tweede keer organiseren The Argonauts, in samenwerking met Flanders Business School,  een 3-daags programma rond design en innovatie.

Deze reis is een echte aanrader voor iedereen die op een originele manier via 'design driven innovation' de toegevoegde waarde van product of dienst, voor de klant wenst te vergroten. Dit traject richt zich op bedrijfsleiders, ondernemers, marketeers, R&D en innovatie managers.

Stefan Schöning neemt je mee naar de bakermat van design management, de Politecnico Universiteit in Milaan en enkele vermaarde Noord-Italiaanse design- en modetempels.

Hierbij een snapshot van wat u te wachten staat:
• Academische sessie door Prof. Roberto Verganti aan de Politecnico Universiteit rond "design-driven innovation".
• Kennismaking met bedrijven als MDF Italia, Desalto en een klinkende naam in de fashion: presentatie en toelichting van hun designstrategie.
• Ontdekking van enkele "verborgen" designparels zoals Spektre occhiali en Cattelani & Smith verlichting.
• Inspirerende ervaringen zoals een bezoek aan de Casa della Luce en/of de Fondazione Prada.
• Lunchen in de private zoo van de familie Cassina
• Team assignment en workshop rond "design thinking"
• Pleasure & exchange

Het programma wordt voorafgegaan door een introductiesessie op donderdag 4 mei en een wrap-up sessie op woensdag 31 mei.

Lead Argonaut :
Stefan Schöning studeerde Productontwikkeling aan het Henri Vandevelde Instituut te Antwerpen en was in 2008 “designer of the year”.

Praktisch :
De deelnameprijs bedraagt € 2.250,- per persoon (excl. BTW) (40% subsidie via KMO-Portefeuille voor KMO's)

Argonauten en FBS Alumni genieten een reductie van 250 €.

In deze prijs is begrepen :

• Introductie- en reflectiesessie met workshops
  • Documentatie, bezoeken en lezingen ter plaatse
  • Overnachtingen in 4* hotel, 3x ontbijt en lunch, 2x diner.
  • Vluchten heen/terug naar Milaan en lokaal transport

Graag inschrijven via Leen Verschraegen, Commercial en Community Coordinator Flanders Business School of rechtstreeks via The Argonauts, Joost Thurman

Meer informatie vind je bij The Argonauts