Boekvoorstelling Christian Seelos & Johanna Mair

17-10-2017

Op 17 oktober stellen Johanna Mair en Christian Seelos op Flanders Business School hun nieuwe boek voor: Innovation and Scaling For Impact: How Effective Social Enterprises Do It (Stanford University Press, 2017). Dit werk bundelt de resultaten van onderzoek dat mee mogelijk werd gemaakt door de Leo Tindemans-leerstoel van de Faculteit Economie & Bedrijfswetenschappen (KU Leuven, 2014-2017).

Innovation and Scaling for Impact is ook het thema van de studiemiddag die we aan deze boekvoorstelling verbinden. We gaan om 14u van start met academische presentaties en getuigenissen uit de praktijk van o.m.

• Prof. Ute Stephan (Aston Business School)
• Drs. Kieran Dobson (KU Leuven) & Prof. Petra Andries (Ghent University)
• Prof. Marieke Huysentruyt (HEC Paris en Stockholm School of Economics)
• Bart Wuyts (Directeur SPK vzw)
• Frank Dingemans (Project Developer De Kringwinkel)
• Filip Vanneste (GIDtS)

Deelname aan deze studienamiddag is gratis maar we vragen wel in te schrijven via onze website.

Om 18u laten we Johanna en Christian aan het woord over hun boek. Beide auteurs zijn met hun werk genomineerd voor de Thinkers50 Innovation Award.

Johanna Mair is professor Organization, Strategy and Leadership aan de Hertie School of Governance in Berlijn. Zij is academisch editor van de Stanford Social Innovation verbonden aan Stanford University (Center on Philanthropy and Civil Society) en academisch co-director van het Social Innovation and Change Initiative aan de Harvard Kennedy School. In haar onderzoek focust zij op hoe nieuwe organisatievormen en institutionele context economische waarde en sociale impact creëren en de rol van innovatie in dit proces. Naast haar academisch onderzoek geeft Johanna ook raad en advies aan stichtingen, multinationals,  overheden en sociale ondernemingen en de Verenigde Naties.

Christian Seelos is titularis van de leerstoel Leo Tindemans (KU Leuven & FBS, Antwerpen 2013 – 2017). Hij is verbonden aan Stanford University (Center on Philanthropy and Civil Society) en academisch geaffilieerd met het Skoll Center for Social Entrepreneurship aan de University of Oxford. Net als Johanna maakt hij deel uit van het Social Innovation for Change Initiative aan de Harvard Kennedy School. Daarnaast doceert hij in diverse MBA-programma’s vakken rond International Business, Strategic Management, Social Entrepreneurship en Strategy and Sustainability.

Aansluitend op deze voorstelling zal er een panelgesprek plaatsvinden met o.m. prof. Koenraad Debackere (KU Leuven), Bob Elsen (Joker Travel) en Bart Wuyts (SPK).
Voor het tweede deel van de namiddag (18u tot 20u) bedraagt de deelnamekost €75 voor FBS alumni en €90 voor niet alumni (boek inclusief). Inschrijven is noodzakelijk en kan via onze website.

Het belooft een interessante namiddag te worden, schrijf dus snel in!