MBA lecture door Wynand Bodewes: Effectual Entrepreneurship, The U-Haul case

24-02-2018

Datum: Zaterdag 24 februari 12u00 - 14u00

Prijs: Gratis (registratie is verplicht)

Locatie: Flanders Business School

Sint - Katelijnevest 26-28, 2000 Antwerpen

Wynand Bodewes (1966) is universitair hoofddocent ondernemerschap aan de Maastricht School of Management, waar hij verschillende ondernemerschapscursussen geeft in master in management, master in management en engineering, MBA en Executive MBA-programma's, zowel in Maastricht als in het buitenland. Hij is ook de academisch coördinator van MSM's groeiende portfolio van Executive Education-programma's. Hij heeft een MSc in Business Administration van de School of Management and Organization aan de Universiteit van Groningen (1993) en een PhD in General Management van de Rotterdam School of Management aan de Erasmus Universiteit (2000). Hoewel hij aanvankelijk bestemd was om Chemical Engineer te worden, schakelde Wynand later over naar Business Administration. Voordat hij promoveerde in General Management aan de Rotterdam School of Management (RSM), de Erasmus Universiteit, was hij kort verbonden aan de Universiteit Maastricht om aan zijn masterproef te werken.

Dr. Bodewes is co-auteur van verschillende artikels en boeken en hij treedt regelmatig op als ad-hoc revisor voor de Academy of Management Journal, Organization Science, Long Range Planning en andere wetenschappelijke tijdschriften. Hij is een van de grondleggers en de initiële academische directeur van de opleiding die later is uitgegroeid tot het huidige MSc-programma Ondernemerschap bij RSM. In 2009 keerde Wynand terug naar de Universiteit van Maastricht om te helpen bij het bouwen en leveren van een uitstekend portfolio van ondernemerschapscursussen aan studenten in veel van de universitaire opleidingen. Tijdens zijn ambtstermijn bij de Universiteit Maastricht doceerde Wynand ook aan de KU Leuven als gasthoogleraar Ondernemerschap.

In november 2016 is Wynand toegetreden tot de Maastricht School of Management om zijn portfolio van cursussen en programma's voor ondernemerschap te vergroten. Bij MSM hoopt Wynand nieuwe onderwijscasussen te creëren, MSM's Europese betrokkenheid bij korte Executive-programma's uit te breiden en kijkt hij ernaar uit om samen met DBA en promovendi bij MSM nieuwe en relevante wetenschappelijke inzichten te creëren. Wynand hecht groot belang aan samenwerking met ambitieuze ondernemers. Voor hem is kleinheid slechts een tijdelijk kenmerk van echt ondernemerschap.