Dr. Frederiek Schoubben

Professor Financial Management

Frederiek Schoubben studeerde in 2000 af als Handelsingenieur aan de KU Leuven waarna hij als onderwijs en onderzoeksassistent werkzaam was bij de onderzoekseenheid Accounting, Finance en Insurance aan de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen van de KU Leuven. In 2007 behaalde hij een doctoraat in de Toegepaste Economische Wetenschappen aan de KU Leuven met als titel: ‘The impact of a stock listing on the determinants of firm performance and investment policy’.  Sinds 2007 is hij  docent aan de faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen, campus Antwerpen (voorheen Lessius Hogeschool/ Lessius Antwerpen). Momenteel is hij daar ook reeds enkele jaren coördinator van de onderzoekseenheid "Financieel Management”.

Naast zijn onderwijsactiviteiten binnen het executive MBA (Investment Analysis) aan de Flanders Bussiness School, doceert hij vakken als "Bank en Beurswezen", "Ondernemingsfinanciering" en "Beleggingsleer" in zowel de bachelor als de master opleiding Handelswetenschappen aan de faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen, campus Antwerpen.  Hij is als promotor van bedrijfsprojecten voor Bachelor studenten Handelswetenschappen ook nauw betrokken bij de Finance & MVO component binnen TransKnowledge (een structurele samenwerking van Voka Mechelen met de KU Leuven en de Flanders Business School). Zijn onderzoek situeert zich o.m. op het gebied van bedrijfsfinanciering, deugdelijk bestuur en duurzaam ondernemen.

Publicaties