Algemeen

Voor wie en waarom?

Het Online Ondernemen programma van Flanders Business School en Indie Group richt zich op de zaakvoerder, general manager, CEO, COO, marketing directeur, marketing executives en managers die onderbouwd en geïllustreerd, maar tegelijk pragmatisch aan de slag wil om een online business uit te bouwen.

Aan het eind van het traject

We bieden je onderbouwde expertise, een ruim instrumentarium en een coachende aanpak die je toelaten om op een succesvolle wijze een nieuwe online business op te starten of een bestaande online onderneming te optimaliseren. Aan het eind van het traject kan je als deelnemer een online strategie bepalen voor je onderneming – én ben je daar al concreet mee aan de slag gegaan.

Docenten

Alle lesgevers zijn verbonden aan KU Leuven, Flanders Business School en/of Indie Group. Samen staan ze borg voor de combinatie van wetenschappelijke degelijkheid en real-world ervaring met online ondernemen die je als deelnemer zoekt.

Als e-coach begeleidt Cis Scherpereel bedrijven en ondernemers die het maximum uit hun e-commerce activiteiten willen halen. Niet met grote woorden en dikke dossiers, maar met een down-to-earth approach. Via audits, workshops, infosessies en opleidingen deelt Cis zijn kennis, als basis voor een open en eerlijke samenwerking tussen coach en ondernemer. Sinds januari 2000 begeleidt hij bij Indie Group (Kortrijk) klanten als Fun, Duvel Moortgat, Emob, Brooklyn, Bel&Bo, etc... en tal van andere organisaties: van kleine startups tot gevestigde retailers. Daarnaast is Cis gepassioneerd e-commerce blogger en hoofdredacteur van Ecommerce360- magazine: ook via dit medium wil hij maximaal kennis delen en een inspirerend kanaal bieden aan online ondernemers. Cis is als gastdocent verbonden aan Howest, Ehsal Management School, Gondola, Comeos, Voka, Unizo, Syntra; daarnaast verzorgt hij tal van in-company programma’s.

Prof. dr. Els Breugelmans is hoofddocent aan de faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen van KU Leuven (campus Antwerpen), waar zij verbonden is aan de Onderzoekseenheid Marketing Management. Professor Breugelmans promoveerde in de toegepaste economische wetenschappen aan de Universiteit Antwerpen; haar onderwijs- en onderzoeksactiviteiten situeren zich voornamelijk in marketing management, marketing engineering, online & offline retailing, multi-channel retailing, grocery shopping, promotions & loyalty programs, relaties tussen retailers & producenten, etc. In haar onderzoek gebruikt ze econometrische en statistische benaderingen om aankoopgedrag en consumentenreacties in kaart te brengen.

Sleuteldocenten Els Breugelmans en Cis Scherpereel zullen in dit programma worden bijgestaan door:

  • Domeinexpert Pieter Van Bastelaere, Sector Manager - E-Commerce Advisor bij Comeos
  • Online ondernemer Evert Martens, Managing Partner van Indie Group
  • Getuigende ondernemers