Ontdek Silicon Valley: De Stanford Trip

April 7 – 12: De FBS-community bezoekt de Bay Area, VS. We beginnen de reis in San Francisco, waarna een week vol inspirerende workshops, seminars en gesprekken volgt, gehouden in de omgeving van Stanford, Berkeley en Santa Clara. Het programma is vooral gefocust op het uitdiepen en reflecteren over thema’s die ons nauw aan het hart liggen — zoals duurzaam ondernemen — zowel met denkers als met doeners.

Bezoek aan Berkeley en het Institute for European Studies.
Een masterclass strategie in Stanford.
Een seminarie rond 'Ethics by Design' in Santa Clara.
Pitch je eigen ideeën bij Silicon Catalyst.
Ontmoetingen met vooraanstaande ondernemers en investeerders.

Op maandag worden we verwelkomd in Berkeley, waar we het Institute for European Studies bezoeken, gevolgd door een focus op innovatie en technologie met o.m. Prof. L. Fleming. In de avond vertrekken we richting Palo Alto.

Dinsdag staat in het teken van Stanford, waar we worden verwelkomd door Prof. C. Crombez (Centre for European Studies, Stanford University), gevolgd door een masterclass in strategie door Prof. R. Burgelman (Strategy is Destiny).

Woensdag biedt Silicon Catalyst ons de kans om eigen ideeën te pitchen. In de namiddag zitten we samen met Ivo Bolsens (serial entrepreneur, Xilinx, VP AMD), Wim Sohier (FIT) en een aantal Vlaamse ondernemers in de Valley.

Donderdag ligt de focus op ethiek. We worden verwacht in Santa Clara voor een seminarie ‘Ethics by Design’ door Prof. D. Heider en zijn team. In de namiddag  bekijken we dit thema verder vanuit een investeringsperspectief en bezoeken we de business school.

We sluiten de week af met een bezoek aan Google waar we worden verwelkomd door Mariana Faerron, co-founder en CEO van Tico Coffee Roasters, pionier op het vlak van duurzaam ondernemen. Als je nog niet overtuigd was — vrijdagavond mikken we op een NBA evenement (Golden State Warriors).

Praktische info

Het FBS-team organiseert het inhoudelijke programma tijdens de werkweek, inclusief twee diners. Hiervoor komt de bijdrage voor de huidige MBA- en PG-studenten en docenten op €950, en voor onze alumni op €1.450. Dit bedrag is vrijgesteld van BTW.

Weekends gebruiken we om te reizen en/of facultatieve bezoeken in te plannen. Het FBS-team voorziet alle relevante informatie over vluchten en hotels, waarmee je zelf aan de slag kan.

Schrijf je in vóór 15 februari om je plek te verzekeren!
Voor inhoudelijke vragen en suggesties, neem contact op met Prof. Bart Van Looy of Rita Stiers.