Social event: workshop enten 'Hoe stel ik zelf mijn fruitboom samen' - door POMKO

Tijdens de workshop enten 'Hoe stel ik zelf mijn fruitboom samen' leert de deelnemer van een gedreven en ervaren POMKO-lesgever om zelf zijn of haar fruitboom te maken. Meer zelfs: de deelnemer vertrekt naar huis met zelfgemaakte fruitbomen.

• 13.30u: verwelkoming met glaasje appelsap
• 14-15u: wandeling kollintenbos (2,5 km, breng laarzen mee!)
+ korte rondleiding boomgaard/kweekveld
• 15-15.30u: theoretische uiteenzetting over “enten”
• 15.30u-17.30u: zelf een fruitboom maken

Wie is POMKO?

Het Pomologisch Kollektief (POMKO vzw) is een bloeiend fruitbedrijf dat zijn wortels heeft in het Postgraduaat Ondernemerschap & Innovatie.
De oprichters Dieter Dewitte en Jeroen Delmotte zijn alumni van onze school.
Je kan het verhaal van Dieter en Jeroen hier bekijken.

Voor wie?

Alle FBS-vrienden (studenten, docenten, alumni, relaties, .. én hun familie)
Kinderen zijn ook welkom, zij kunnen aansluiten bij mama/papa en ook hun eigen boompje maken.

• Zaterdag 16 maart 2024
  • Van 13u tot 18u
  • Bos Van Aa 1, 1980 Zemst

• Onderstammen: in de workshop zijn inbegrepen: 2 onderstammen, tweemaal enthout en de afwerking voor de jonge fruitboom
  • Enthout: keuze enthout van 50 soorten appels en 50 soorten peren. Er zullen van elke soort fiches (appel en peer) aanwezig zijn, zodat duidelijk is wat soort fruitboom men maakt

• POMKO zorgt voor alle materialen, jij brengt een snoeischaar mee.
  • Breng ook laarzen mee voor de wandeling.
  • Kostprijs: 30 euro p.p. (incl. de 2 zelfgemaakte laagstam fruitbomen, glaasje appelsap en een vieruurtje)
    Ter plaatse betalen: cash of payconiq

De plaatsen zijn beperkt. Schrijf je dus snel in.

Klik hier om in te schrijven.

Wegbeschrijving en parkeerplaatsen:

Het adres is Bos Van Aa nr 1, 1980 Zemst-Laar.

Let op: de GPS stuurt mensen meestal verkeerd. Waze stuurt meestal wel juist. Als je van dorp Zemst-Laar komt, na huisnummer 117 rijd je rechts een verhard aardewegje in (Kollintenvoetweg).

Parkeermogelijkheden in de buurt:

• Aan de waterzuivering Zemst-Larebeek
  • Aan de kerk van Zemst-Laar
  • Tegenover school de Pimpernel (Spiltstraat 274)