Why Strategy benefits from ecosystem thinking

Digitalizing the Flemish media eco-system (2005-2020)

In dit seminarie beoordelen we hoe de adoptie van een ecosysteem perspectief resulteert in bijkomende inzichten - vergeleken met de meer gerichte ‘Value chain’  en ‘Industrial Organization perspectieven - over de relevantie en impact van strategische keuzes van de betrokken actoren. We onderzoeken deze vraag binnen de context van de digitalisering van het Vlaamse TV Media-ecosysteem. We beginnen onze analyse met de introductie van digitale tv in de zomer van 2005 en documenteren de daaropvolgende ontwikkelingen tot eind 2020.

Sprekers

Dirk Wauters is van opleiding Burgerlijk Ingenieur en licentiaat Toegepaste Economische Wetenschappen aan de KU Leuven en behaalde tevens een MBA aan Stanford University.

Hij is mede-oprichter van Silvar-Lisco, de eerste spin-off van de KU Leuven. Daarna nam hij bestuursfuncties op als divisie president bij Alcatel, CEO van Siemens Networks Belgium en gedelegeerd bestuurder bij VRT.
Hij is gastprofessor innovatie management aan de faculteit Industriële Ingenieurswetenschappen van de KU Leuven, adviseur voor startende vennootschappen, bestuurder bij KBC Securities en lid van de raad van bestuur van de Belgian American Educational Foundation.

Bart Van Looy is Academic Dean van Flanders Business School en professor aan de KU Leuven (Innovatie en Organisatie) aan het departement Managerial Economics, Strategy and Innovation (MSI), Faculteit Bedrijfskunde en Economie.

Hij is co-promotor van ECOOM (verantwoordelijk voor de dienstverlening en onderzoeksactiviteiten rond Technometrie/Patentanalyse) en verantwoordelijk voor de onderzoeksactiviteiten van INCENTIM (onderzoeksafdeling KU Leuven R&D) dat toegepast en fundamenteel onderzoek doet op het gebied van innovatie, technologie en kennisintensief ondernemerschap (in nauwe samenwerking met o.a. Eurostat en DG Onderzoek (EC)).

Deze lezing wordt ingericht voor de lessenreeks 'Topics in Entrepreneurship' en is open voor publiek.

• Vrijdag 22 maart 2024
  • Van 12.30u tot 13.45u
  • in Flanders Business School
  • Met koffie en broodjes

De lezing is gratis. Inschrijven is verplicht.
Klik hier om in te schrijven.