Kris Vander Velpen

Executive Education

Kris is directeur Executive Education aan  Flanders Business School en deeltijds gastdocent aan KU Leuven (Faculteit Industriële Ingenieurswetenschappen). Hij is (co)-auteur van verschillende managementartikelen en managementboeken: How To Breed Gazelles (Kluwer 2013) en Solutions for the financial challenges of social entrepreneurs (Die Keure, 2020). In het bijzonder is Kris geïnteresseerd in bedrijfsmodellering, sociaal ondernemerschap en analytische en synthetische denkpatronen.

Hij behaalde een MBA aan Cornell University, een diploma Handelsingenieur (Computer Data Processing) en een Bachelor in de Thomistische Filosofie aan de KU Leuven.

Daarnaast is hij ook een onafhankelijke consultant, die op maat gemaakte topline groeipraktijken bouwt en implementeert binnen grote bedrijven en organisaties (J&J, OCAZ, Sabic, Soudal, DCM, Mr Mallo, Blenders...) en sectorrelevante groei- en innovatieplatformen (Flanders Make, InnoEnergy…). Hij oefende (en oefent nog altijd) sleutelposities uit binnen overheidsinstanties (adviseur Vlaams minister van Economie, Wetenschap en Innovatie….) en snelgroeiende bedrijven (Vulpia Group…). Voorheen was hij verantwoordelijk voor Fortis Venturing wereldwijd; vandaag is hij  nog steeds bestuurder bij verschillende intra- en entrepreneurial bedrijven.