Identiteit

Focus op ondernemerschap en innovatie: de Executive MBA staat centraal

Flanders Business School beschouwt ondernemerschap als één van de belangrijkste sleutels tot maatschappelijke vooruitgang, ook al geven we een brede invulling aan het woord ”ondernemerschap”. Voor ons omvat ondernemerschap namelijk veel méér dan enkel het opstarten van een nieuwe onderneming. Het gaat bv. ook om het creëren van nieuwe activiteiten binnen reeds bestaande organisaties (corporate entrepreneurship of intrapreneurship).

We zien onze campus graag als een plaats van open discussie over innovatie, strategie en management: ons doel is het persoonlijk initiatief van onze studenten maximaal te ondersteunen.

We doen dit met een open geest, in een cultuur van vrijheid en solidariteit. Daarom zijn we sterk inter- en multidisciplinair gericht en werken we actief samen met partners in binnen- en buitenland.

Ons Executive MBA-programma is ongetwijfeld het mooiste voorbeeld van deze ambitie. De tweejarige opleiding biedt een combinatie van theoretische vorming en individuele coachingmomenten aan,  opgebouwd rond de real life ondernemerschapstrajecten van de deelnemers zélf.

Het is onze ervaring dat studenten, in de loop van dit traject, een betere kijk krijgen op zichzelf: hun ambities, hun sterktes en hun uitdagingen. Daar plukken zij - zowel in hun professionele als in hun persoonlijke omgeving - de vruchten van. We zijn er dan ook vast van overtuigd dat onze Executive MBA-opleiding jou klaar stoomt voor de volgende stap in je professionele carrière.

Andere activiteiten van Flanders Business School

Flanders Business School spant zich via concrete innovaties en opleidings- en adviestrajecten ook in om bedrijven te ondersteunen. Onze docenten delen met plezier hun ervaring en maken de resultaten van hun wetenschappelijk werk graag toepasbaar.

Daarom bieden we niet alleen opleidingen aan op de campus in Antwerpen, maar ook in-company programma’s. Voor in-company opleidingen werken we in samenspraak met de opdrachtgever een traject “op maat” uit. Deze opleidingen zijn er namelijk op gericht de sterktes van de medewerkers van één welbepaalde organisatie naar boven te halen of mee een antwoord te bieden op de uitdagingen waar het bedrijf voor staat. Daarnaast voegen we stelselmatig “open” opleidingen, postgraduaten en masterclasses aan onze kalender toe. Tot slot bieden we ook strategische consultancy-trajecten aan.