LA PETITE BANDE’S COSI FAN TUTTE

La Petite Bande komt naar onze campus om de magische 'Cosi Fan Tutte' opnieuw tot leven te wekken. Na een schitterend jubileum in 2022, hebben we het genoegen om hun repetities in onze eigen kapel te hosten. De generale repetitie is open voor het FBS-publiek. Na de repetitie krijg je de kans om persoonlijk kennis te maken met de artiesten bij een drankje.

Over La Petite Bande

Opera is de kunst van emoties. De liefde is drijvende kracht achter de meest intense menselijke gevoelens, in alle mogelijke aspecten van verliefdheid, verlangen, verwarring, intriges, trouw èn ontrouw.

In Mozart’s tijd sprak men van emoties als ‘affecten’. Deze werden op de scène zeer intens beleefd en visueel doordringend gebracht, even hoog-expressief als we nu nog kunnen opmerken in schilderijen en beeldhouwwerken uit die tijd.

Bij La Petite Bande gaan wij juist op zoek naar deze vervlogen intensiteit, door de vergeten 18de-eeuwse theaterstijl terug tot leven te wekken die voor Mozart de norm was. Dit biedt ons publiek de kans om live in aanraking te komen met een wereld van diepe emotionele intensiteit, en zich wellicht ook persoonlijk te herbronnen. Dankzij een diepgaande studie en voorbereiding met de zangers worden de originele levendigheid en intensiteit van deze magnifieke opera werkelijk 'geïncarneerd' als een levend, continu bewegend en zingend schilderij in 18de-eeuwse stijl.

Deze visie wordt verder versterkt door onze unieke historisch geïnspireerde kostuums. La Petite Bande’s historisch geïnspireerde voorstelling van ‘Così Fan Tutte’ betekent een unieke belevenis in onze moderne tijd, een kans om u onder te dompelen in meeslepende expressieve intensiteit, de liefde opnieuw te beleven, en u te laten betoveren door de ongeëvenaarde muziek van Mozart.

U wordt rechtstreeks betrokken bij ons avontuur en bent ook getuige van de magie achter de schermen van La Petite Bande, als synoniem van topkwaliteit en eigenzinnigheid in een authentieke uitvoeringspraktijk sinds 1977. En u helpt ons om onze missie voort te zetten en deze productie op Europese podia te laten schitteren.

COSÌ FAN TUTTE, ofwel "La scuola degli amanti", KV 588
W.A. Mozart

Opera buffa in twee bedrijven op libretto van Lorenzo Da Ponte

SIGISWALD KUIJKEN | dirigent INSTRUMENTAL ENSEMBLE | LA PETITE BANDE
MARIE KUIJKEN | regie
MARIJKE SILEGHEM | kostuums
Fiordiligi | ANAIS MERLIN , sopraan
Dorabella | JOHANNA REITHMEIER , mezzosopraan
Ferrando | NILE SENATORE, tenor
Guilelmo | ANTHONY RIVERA , bariton
Despina | MAYAN GOLDENFELD , sopraan
Don Alfonso | GUILLEM BATLLORI, bariton

Praktische informatie

Vrijdag 9 februari 2024 | 19u30 | Flanders Business School | Sint Katelijnevest 26-28 Antwerpen
Ingang via Hendrik Conscienceplein (KU Leuven)

Tickets zijn beschikbaarbaar voor €125, waarbij de opbrengst een directe bijdrage is aan de reis- en verblijfskosten van het gezelschap.
Reserveer je plaats via Rita Stiers: rita.stiers@kuleuven.be.

Een voorproefje? Bekijk de opnames van vorig jaar op onze campus.