Wijn verbouwen in België: een coole onderneming

Te gast op Wijndomein Valke Vleug

Wijn verbouwen is in België niet enkel meer een zaak van bevlogen amateurs; ondernemerschap en groei zijn nu aan de orde van de dag.

Steeds meer wijndomeinen zien het licht. Het veranderende klimaat speelt zeker een rol, maar ook de smaak van de consument evolueert.

Wijndomein Valke Vleug springt eruit: in april 2020 opende het in Liezele zijn deuren. De oude aspergevelden maakten plaats voor een wijngaard met 17.000 wijnstokken en er werd een nieuwe hedendaagse wijnhoeve opgetrokken, van de hand van gerenommeerd architect Vincent Van Duysen. De eerste wijnen kwamen in 2021op de markt. Puur, natuurlijk, verfijnd én duurzaam..

Pieter Raeymaekers, wijnmaker van het wijndomein en medeoprichter van de op hetzelfde adres gelegen wijnboetiek Vinetiq ontvangt ons op woensdag 28 juni en deelt zijn passies: wijn maken én ondernemen.

Exclusief voor alumni en docenten!

In de stijlvolle wijnhoeve krijgen we een inspirerende toelichting over ondernemerschap in wijn. Uiteraard mét proeverij. Daarna volgt een rondleiding op het domein.

Of je nu vorig jaar, 10 of 20 jaar geleden afgestudeerd bent, dit evenement is dé perfecte gelegenheid om (opnieuw) contact te leggen met je voormalige klasgenoten, docenten en andere alumni.

Mis het niet en schrijf je snel in want het aantal plaatsen is beperkt. First come, first served!

Deelname: 45 euro excl BTW

Ik schrijf me in!